The Juicy Soul Band Saltsjöbaden

Cilla Ribbing är en sångerska med rötterna i gospel- och jazzmusik som sjunger främst soul

Shame Hela Sverige!!!

Bröllopsband, tvband, kändisband, coverband, partyband, bröllopsmusik

(1)
Dr. Müllerz Partyband Jonsered

Dr. Müllerz Partyband bjuder på hits som får publikhavet att gunga.

(4)
Badfathers 16766

bästa bröllopsbandet

Funky Fuel Frösön

Funky Fuel är ett 9-mannaband som funnits i 8 år. Vi har spelat cirka 100 gig på fester, p

Inget angett pris Få en kostnadsfri offert
(9)
Soulexplosion Stockholm

Vi spelar soul/disco/pop & dansmusik på alla typer av evenemang! Från den lilla till den s

Jack von Five Upplands Väsby

Coverbandet Jack von Five ser till att festen och dansgolvet alltid är fullt!

Dynamoes Kungsbacka

Dynamoes, alla vill dansa, dansgolvet kommer bli kvällens höjdpunkt!

5000-20000 SEK Få en kostnadsfri offert

Allt ljus på dansgolvet

Den ursprungliga discokulturen växte fram på New Yorks gayklubbar under 1960-talets sista år, i en tid när soul, funk och latinamerikansk musik var musiken alla dansade till. Med sina starka färger, glitter, utåtsvängda byxor och ljuva dansmoves blev 70-talets discokultur den svängigaste musikepoken i historien.

1977 nådde discokulturen en masspublik när filmen''Saturday Night Fever'' med John Travolta i huvudrollen kom. Filmens huvudroll ''Tony Mareno'' går varje lördag till stadens discoklubb och blir under den blinkande discokulan kung på dansgolvet. Bee Gees låtar från albumet med samma namn som filmen briljerade, och filmens soundtrack är än idag det mest säljande genom tiderna.

Listan av artister som har haft stor betydelse för discomusiken och som under discoepokens tid fyllde alla dangolv kan göras lång, och består av både band, sångare och sångerskor. Band som kan nämnas är Boney M, The Bee Gees, Earth, Wind & Fire, KC & the Sunshine Band och Village People. De krönta discodrottningarna var Donna Summer och Gloria Gaynor. De få exempel av svensk disco som finns är ABBA, vars melodier ''Dancing Queen'' från 1976 samt ''Gimme! Gimme! Gimme!'' (A Man After Midnight), och ''Voulez-Vous'' är renodlade discolåtar.

Hitta det perfekta discobandet hos oss

Det karaktäristiska discosoundet med sin centrala pulserande rytm i basen gör discomusiken härligt dansvänlig, och är därför ett utmärkt val till alla sorts fester när man vill försäkra sig om ett trångt dansgolv. Discoband är oerhört populära att boka till bröllopsfester, företagsevent och födelsedagar, och vi har ett stort urval av band och dansband som spelar dansvänlig musik, och som kan garantera att göra ditt event till ett minne för livet.

Vi har skapat en gratis tjänst som är enkel och smidig för dig att använda. Efter att ha gett oss detaljer om vad för sorts fest och musik du önskar, får våra artister ta del av den informationen. De band som vill komma och uppträda för dig och dina gäster kontaktar dig inom kort med sina anbud. När du har jämfört artisternas musik, videor och recensioner, ja då är det dags att boka den bästa.

Do The Hustle.

disco
Ta emot anbud på discoband